index.html

 

index.html

NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI
 Rafał Markowski      14.03.2013 godz. 8:59

W związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każda gmina z dniem 1 lipca 2013 r. przejmuje odpowiedzialność za odpady oraz zarządzanie całym systemem gospodarki odpadami komunalnymi na swoim terenie.

Właściciele, zarządcy oraz inne podmioty władające nieruchomością zobowiązane są złożyć do Urzędu Miejskiego w  Zdunach wypełnioną deklarację w terminie do dnia 29 marca 2013 r. (zmiana terminu - w deklaracji określono termin złożenia do 15 marca 2013 r.)

W deklaracji oprócz danych adresowych i danych nieruchomości należy określić liczbę osób zamieszkujących nieruchomość oraz czy odpady komunalne będą segregowane (zbierane selektywnie). Segregacja odpadów będzie miała wpływ na wysokość opłaty. 

Stawki opłaty wynoszą:
- 12,00 zł od osoby na miesiąc za odpady zbierane selektywnie
- 18,00 zł od osoby na miesiąc za odpady zbierane nieselektywnie

W/w opłaty będą pokrywać wszystkie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami. Każdy kto zadeklaruje segregacje odpadów otrzyma bezpłatnie cztery worki w różnych kolorach na odpady segregowane:
- worek na tworzywa sztuczne
- worek na szkło
- worek na makulaturę
- worek na odpady zielone.
Pojemnik na pozostałe odpady każdy zapewnia we własnym zakresie.

Systemem objęci zostaną również właściciele nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne.  

W razie niezłożenia deklaracji w wyżej określonym terminie oraz uzasadnionych wątpliwościach co do zawartych w niej danych, Burmistrz Zdun określi szacunkowo w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę m. in. średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.

Zawarte umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych należy rozwiązać samodzielnie z dotychczasowym odbiorcą, tak aby ich obowiązywanie upłynęło z dniem 30.06.2013 r.


Uchwała Nr XXIII/154/2012 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

Uchwała Nr XXIII/155/2012 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności.

Uchwała Nr XXIII/156/2012 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała Nr XXIII/157/2012 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za g

Uchwała Nr XXIII/158/2012 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Uchwała Nr XXIII/159 w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zduny.

 

 

Urząd Miejski w Zdunach
63-760 Zduny, Rynek 2
tel. 62 7215 001, faks: 62 7215 243
województwo wielkopolskie, powiat krotoszyński.
zduny@zduny.pl