index.html

 

index.html

ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZDUNY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH Numer ogłoszenia: 156752 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
 Barbara Fornal      29.06.2015 godz. 7:20


ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZDUNY I JEJ
JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH


Numer ogłoszenia: 156752 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zduny , ul. Rynek 2, 63-760 Zduny, woj. wielkopolskie, tel.
062 7215001, faks 062 7215243.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.zduny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP ENERGII
ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZDUNY I JEJ JEDNOSTEK
ORGANIZACYJNYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
niniejszego zamówienia jest Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego oraz
jednostek organizacyjnych wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ, zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne. Gmina Zduny oraz jednostki
wymienione w zał. nr 1 będą zawierać odrębne umowy wynikające z niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZDUNY I JEJ
JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH. Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie
wypowiedzenie dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej, a w
przypadku umów kompleksowych również świadczenia usług dystrybucji oraz
reprezentowanie Zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych przed właściwym
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem nowych umów
dystrybucyjnych. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma
stosowne pełnomocnictwo (załącznik nr 4.2). Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz
na podstawie podpisanego Porozumienia (Porozumienie do wglądu w siedzibie
Zamawiającego), w imieniu niżej wymienionych jednostek: Biblioteka Publiczna Gminy i
Miasta Zduny Zdunowski Ośrodek Kultury Przedszkole Publiczne w Zdunach Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych Zespół Szkół w Zdunach Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w
Zdunach Sp. z o.o. Zamówienie - zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w
załączniku nr 1 do SIWZ: Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od
01.01.2016 r. do 31.12.2017 r. wynosi 1 523 916,00 kWh. Szacunkowa wartość brutto
zamówienia w okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2017 r. wynosi 449 860,00 zł. Wykonanie
czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2 do projektu umowy
(załącznik nr 4.2 do SIWZ), w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do
zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z
Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, składania oświadczeń woli oraz ustalania
w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania
dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług
dystrybucji (dotyczy umów kompleksowych), reprezentowania Zamawiającego przed
właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem
umowy o świadczenie usług dystrybucji..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.12.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie
obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie
obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków
udziału w postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których
mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ, b) aktualna koncesja
na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią
elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych - wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
otwarcia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie co najmniej jedno zamówienie na sprzedaż energii elektrycznej o
wolumenie co najmniej 750 000,00 kWh w skali roku. Dokumenty i
oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a)
oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp -
wg załącznika nr 3 do SIWZ b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw energii w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców złożony zgodnie z
załącznikiem nr 7 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego,
że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. zgodnie z
załącznikiem nr 8 do SIWZ lub referencje)
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w
postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w
postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w
postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
• potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w
szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy
zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
• określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez
wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach
lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych - wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
otwarcia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
co najmniej jedno zamówienie na sprzedaż energii elektrycznej o wolumenie co
najmniej 750 000,00 kWh w skali roku.;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o
tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub
ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu,
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału, kopii potwierdzonej
notarialnie lub drogą elektroniczna opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu) tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, odpowiada
solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienie tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli upoważnienie do
podpisania i złożenia oferty nie wynika z dokumentów złożonych w ofercie takich jak: odpis
z właściwego rejestru, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie
oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wszystkie pozostałe wymagane dokumenty
winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Dokumenty
sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w dziale IV SIWZ - składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
Dokumenty, o których mowa w dziale IV pkt. 1 SIWZ, powinny być wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia
osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w dziale IV pkt. 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji
wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju miejsca zamieszkania
osoby i kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed
notariuszem. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu, składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o zamówienie: ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie zobowiązania; zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania
oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich
dokumentów; pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć
formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty
dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
Podwykonawstwo Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy (sporządzić wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 9 do SIWZ). W przypadku braku w ofercie w/w załącznika, Zamawiający uzna,
iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców. Jeżeli zmiana
albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca
powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1, wykonawca jest
obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o
udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy oraz określa warunki zmian (w
granicach dyspozycji art. 144 ust.1): zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub
Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie
poinformują się pisemnie o tych zmianach, na wniosek Zamawiającego możliwe jest
zwiększenie lub zmniejszenie ilości punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w
załączniku nr 1 do SIWZ, zmiana nie może przekroczyć 15% zamówienia, zmiany osób
reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach, z
przyczyn formalno-prawnych Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia
wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do
31.12.2017 r., cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w formularzu
oferty będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii
elektrycznej podatkiem akcyzowym oraz w przypadku wystąpienia zmian o których mowa w
art. 142 ust. 5 Ustawy Pzp cena jednostkowa brutto ulegnie zmianie wyłącznie w przypadku
ustawowej zmiany stawki podatku VAT
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych
warunków zamówienia: http://www.zduny.bip.cc/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina
Zduny, Rynek 2, 63 - 760 Zduny.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub
ofert: 06.07.2015 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć do dnia 06.07.2015 r. do
godz. 12.00 w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego - New Power Sp. z o.o., ul.
Chełmżyńska 180A, 04 - 464 Warszawa, pok. nr 214..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Ogłoszenie o zamównieniu -Gmina Zduny

SIWZ

Załączniki:

Załącznik nr 1 do SIWZ

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3

Załącznik nr 4.1

Załącznik nr 4.2

 Załącznik nr 4.3

Załącznik nr 5

Załącznik nr 6

 Załącznik nr 7

Załącznik nr 8

Załącznik nr 9

 

 

Urząd Miejski w Zdunach
63-760 Zduny, Rynek 2
tel. 62 7215 001, faks: 62 7215 243
województwo wielkopolskie, powiat krotoszyński.
zduny@zduny.pl