index.html

 

index.html

ZAPYTANIE OFERTOWE: Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0. Realizowany projekt jest dofinansowany przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.
 Barbara Fornal      21.09.2015 godz. 14:36


ZAPYTANIE OFERTOWE

Gmina Zduny  zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty na:

„Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.

Realizowany projekt jest dofinansowany przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.

  1. Przedmiot zamówienia:
  • Przedmiot zamówienia stanowi przygotowanie nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodnego ze standardami WCAG 2.0. System informatyczny musi spełniać wymogi jakościowe zgodne z przyjęty normami tj. funkcjonalność, ergonomia, wydajność, niezawodność oraz modyfikowalność, rozumiana jako łatwość wprowadzania w oprogramowaniu zmian. Samorządowy portal internetowy Gminy Zduny będzie profesjonalną, nowoczesną i kompleksową aplikacją stworzona w oparciu o system CMS (Content Management System), który pozwala na samodzielne zarządzanie zawartością portalu. Elastyczna struktura serwisu umożliwiać ma jego rozbudowę o kolejne moduły w zależności od wybranych opcji i potrzeb danego Urzędu.  Strona będzie posiadała zintegrowane podportale przeznaczone dla organizacji pozarządowych, placówek oświatowych, jednostek pomocniczych Gminy.

 Portal ma umożliwiać:

- samodzielne tworzenie i administrowanie strukturą stron modułu oraz wypełnianie ich treścią zgodnie z wytycznymi WCAG,

- tworzenie drzewiastej struktury serwisu z dowolną ilością zagłębień (projektowanie nawigacji portalu - menu),

- tworzenie kopii bazy danych ze strony internetowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa przed utratą. Administrator systemu ma możliwość ustalenia harmonogramu wykonywania kopii bezpieczeństwa,

- dodawanie, usuwanie i edycję galerii,

- publikację filmów na stronie www,

- samodzielne udostępnianie informacji o wszystkich zasobach danego miasta lub regionu, przypisanych do konkretnego miejsca w przestrzeni, nanoszenie informacji o ważnych miejscach, atrakcjach turystycznych, instytucjach i urzędach w postaci interaktywnych ikon. Pozwala rysować trasy ścieżek rowerowych, trasy turystyczne lub ciągi komunikacyjne przystosowane dla ruchu osób niepełnosprawnych (mapa interaktywna gminy),

- gromadzenie informacji teleadresowych, dodatkowych informacji o obiektach, instytucjach, firmach i innych lokalizacjach,

- zamawianie usługi powiadamiania o zmianach i nowych informacji pojawiających się na stronie internetowej na ich własną skrzynkę pocztową,

- edycję i dodawanie nowych rodzajów i dziedzin dokumentów,

Portal ma zawierać wyszukiwarkę ogólną wszystkich wprowadzonych danych oraz wyszukiwarki tematyczne w wybranych modułach. Strona będzie występować również w wersji mobilnej. Wersja mobilna/tekstowa strony ma ułatwiać odczytywanie treści za pomocą nowoczesnych urządzeń mobilnych w przyjaznej formie, dostosowanej do szybkiego i uproszczonego dostępu.

Portal musi być dostosowany do standardu WCAG 2.0 zgodnie z wymogami wynikającymi z rozporządzenia Rady Ministrów  z dnia 12 kwietnia 2012 r.  w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 roku, poz. 526). Wymagania Web Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) dla systemu informatycznego w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych:

Lp.

Zasada

Wymaganie

Pozycja w WCAG 2.0

Poziom

1.

Zasada 1 - Postrzeganie

Wymaganie 1.1

1.1.1

A

2.

Wymaganie 1.2

1.2.1

A

3.

1.2.2

4.

1.2.3

5.

Wymaganie 1.3

1.3.1

A

6.

1.3.2

7.

1.3.3

8.

Wymaganie 1.4

1.4.1

A

9.

1.4.2

10.

1.4.3

AA

11.

1.4.4

12.

1.4.5

13.

Zasada 2 - Funkcjonalność

Wymaganie 2.1

2.1.1

A

14.

2.1.2

15.

Wymaganie 2.2

2.2.1

A

16.

2.2.2

17.

Wymaganie 2.3

2.3.1

A

18.

Wymaganie 2.4

2.4.1

A

19.

2.4.2

20.

2.4.3

21.

2.4.4

22.

2.4.5

AA

23.

2.4.6

24.

2.4.7

25.

Zasada 3 - Zrozumiałość

Wymaganie 3.1

3.1.1

A

26.

3.1.2

AA

27.

Wymaganie 3.2

3.2.1

A

28.

3.2.2

29.

3.2.3

AA

30.

3.2.4

31.

Wymaganie 3.3

3.3.1

A

32.

3.3.2

33.

3.3.3

AA

34.

3.3.4

35.

Zasada 4 - Kompatybilność

Wymaganie 4.1

4.1.1

A

36.

4.1.2

Nowopowstała strona będzie zawierała elementy i funkcje dodatkowe dla osób niepełnosprawnych zgodne z standardami WCAG 2.0. Jej funkcjonalność będzie przejawiała się poprzez:

- Wysoki kontrast - (Włącz / Wyłącz) - bardzo ważną opcją dla osób słabowidzących jest możliwość zmiany kontrastu, pozwala ona na zapewnienie dostępności strony,

- Powiększenie / pomniejszenie czcionki (kluczowa dla osób słabowidzących i pozwala na sprawniejsze przeglądanie treści),

- Współpraca z oprogramowaniem, wspomagającym czytanie,

- Możliwość nawigacji z poziomu klawiatury (bez użycia myszki) - pełna obsługa strony z użyciem klawiatury, jest ważną opcją jeśli idzie o dostępność strony, zarówno w przypadku osób z niepełnosprawnością, jak i dotyczy wygodnego korzystania z urządzeń mobilnych i starszych komputerów,

- Napisy dla osób niesłyszących przy treściach multimedialnych

Portal będzie posiadał Wersję Audio – AUTOMATYCZNY LEKTOR. Jest to opcja, bardzo ważna dla osób niedowidzących. Po włączeniu PLAY automatyczny lektor czyta treści, zamieszczone w portalu. Narzędzie będzie aktywne przy wszystkich  stronach portalu i aktualnościach.

 

  • Specyfikacja techniczna dostosowania strony www do standardu WCAG 2.0 w kategorii AA:

- Nazwa, etykieta w polach formularzy.

- Opis lub tekst alternatywny obrazów w treści.

- Opis lub tekst alternatywny i etykiety czytelne, dobrze opisujące, jak najkrótsze, poprawne.

- Usunięte teksty alternatywne w miejscach gdzie są zbędne.

- Mapy obrazów odpowiednio opisane.

- Obrazy pocięte na mniejsze kawałki odpowiednio opisane.

- Nieodpowiednie obrazy w stylach poprawione, ew. nieodpowiednie obrazy w treści zmienione na obrazy w stylach.

- Elementy logo odpowiednio opisane.

- Odpowiednio opisane złożone i generowane dynamicznie obrazy, dostarczona treść alternatywna dla nich.

- Opisane odpowiednio przez figcaption znaczniki figure.

- Opisane obrazy, które nie mogą zostać przełożone na treść tekstowo, bo straciłyby swój sens.

- Alternatywnie opisane obrazy mające powodować odczucia zmysłowe.

- Usunięcie CAPTCHY lub jej zamiana na dostępne formy.        

- Przeniesienie formatowania (oprócz bazowego jak i, u, strong) do stylów.

- Brak treści ukrytej przed czytnikiem.

- Nagrania audiowizualne odpowiednio opisane.

- Napisy w nagraniach z audio.

- Opis lub nagranie audio w nagraniach wyłącznie wideo.

- Wszystkie treści na stronie są odczytywalne przez czytnik ekranu.

- Logiczna i zrozumiała struktura strony, kolejność jak w dokumencie HTML.

- Treść strony nie opiera się na wykorzystaniu barw.

- Sam kolor nie jest użyty do podkreślania ważności informacji.

- Każde nagranie audio włączane automatycznie i odtwarzane dłużej niż 3 sekundy może być zatrzymane, wyłączone lub można je wyciszyć.

- Dowolny kontrast dla logo i elementów dekoracyjnych.

- Min. kontrast w przypadku dużego tekstu: 3:1.

- Min. kontrast dla pozostałego tekstu lub obrazu tekstu: 4,5:1.

- Stronę można powiększyć używając wbudowanych narzędzi przeglądarki (lub skryptem JavaScript na stronie).

- Przy powiększeniu do 200% można dalej odczytać bez problemu tekst.

- Wszystkie obrazy, które zawierają po prostu tekst (chyba, że obraz może być dostosowany do wymagań użytkownika lub ważne jest aby był obrazem) są zamienione na tekst.

- Do wszystkich elementów można nawigować używając klawiatury (Tab, Shift+Tab, strzałki).

- Można wyjść z dowolnego elementu i nawigować do innego (chyba, że kolejność ma

znaczenie).

- Nie są przejmowane w żaden sposób, ani blokowane standardowe metody nawigowania za pomocą klawiatury (w szczególności Tab, Shift+Tab, strzałki, spacja, page up, page down, home, end itd).

- Dla każdego limitu czasowego spełniony jest chociaż JEDEN z warunków: (1) można limit czasowy wyłączyć; (2) można limit czasowy wydłużyć przynajmniej 10-krotnie; (3) użytkownik jest ostrzegany przed końcem limitu czasu, min. 20 sekund przed jego upłynięciem i może łatwo przedłużyć czas, min. 10 razy; (4) limit wynika z czynności w czasie rzeczywistym i nie ma możliwości zmiany limitu; (5) limit czasowy jest istotni i nie można go anulować; (6) limit czasowy przekracza 20 godzin.

- Wszystkie elementy przesuwające się powinny mieć możliwość zatrzymania czasu, ukrycia lub zapauzowania i odtworzenia ponownie.

- Nie ma elementów migoczących częściej niż 3 razy na sekundę lub są spełnione inne warunki tego wymogu.

- Powtarzalne na każdej podstronie bloki można pominąć.

- Klarowny tytuł strony (title) przedstawiający cel lub temat strony.

- Odpowiednia, logiczna kolejność fokusa.

- Jako pierwsza wyszukiwarka (o ile istnieje).

- Jako druga nawigacja (o ile istnieje).

- Treść prezentowana po przejściu przez link jest dokładnie odzwierciedlona w jego treści.

- Więcej niż jedna droga dojścia do każdej strony statycznej (np. mapa strony).

- Odpowiednie wykorzystanie nagłówków (H1..H6) i etykiet (np. label) w celach opisowych, zawsze w kontekście treści której dotyczą.

- Fokus jest widoczny na każdym elemencie którego dotyczy.

- Odpowiednie oznaczenie atrybutem lang znacznika html i ew. bloków gdzie jest tekst w innym języku.

- Nie ma żadnych zdarzeń zmieniających treść na zdarzeniach typu onfocus itp.

- Zmiana jakiegokolwiek elementu interfejsu nie powoduje zmiany kontekstu lub treści, chyba, że użytkownik został o tym powiadomiony zanim zmienił element.

- Wszystkie elementy nawigacyjne są powtarzalne i takie same między podstronami, chyba że użytkownik sam wprowadził zmiany. Komponenty o tym samym działają są w taki sam sposób zidentyfikowane na stronie i każdej z podstron.

- Odpowiednie, tekstowe, oznaczenie błędów w formularzach z ich walidacją.

- Etykiety jasno sugerują wprowadzanie danych, gdy jest to wymagane. Kontekst zawiera instrukcje.

- Przy automatycznym wykrywaniu błędów w formularzach i znajomości poprawnych danych, dołączana jest sugestia jak poprawić błąd.

- Właściwie opisane znaczniki, pola formularzy.

- Wszystkie znaczniki, w szczególności pola wprowadzania danych i treści mają odpowiednią strukturę i są zawsze domknięte.

- Wszystkie pola typu input, textarea i select są opisane za pomocą powiązanego elementu label.

- Przyciski typu input type=”checkbox” i input type=”radio” są w elemencie fieldset i są opisane elementem legend.

- Pola typu input type=”submit” i input type=”reset” mają dokładną opisową wartość value.

- Pola typu input type=”image” mają odpowiednią opisową wartość znacznika alt.

- Skokowe menu i podobne elementy mają dodatkowy przycisk np. „Przejdź” i nie wykonują działań po samym zaznaczeniu.

 

  • Wykonawca zobowiązany jest w okresie gwarancji do bezpłatnego wykonania poprawek i uaktualnień niezbędnych dla bieżącej konserwacji oprogramowania,
  • Wykonawca ma obowiązek:

a) dostosować swoje rozwiązanie do standardów hostingu posiadanego przez zamawiającego,

b) dokonać migracji statycznej części obecnie funkcjonującej strony oraz aktualności.(www.zduny.pl),

c) przeprowadzić niezależny audyt końcowy i przedstawi raport potwierdzający spełnienie przez zbudowane lub dostosowane strony internetowe wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 poz. 526 oraz z 2014 r. poz. 1671) oraz pozostałych wymagań zadeklarowanych w projekcie. Audyt dostępności stron internetowych powinien uwzględniać przeprowadzenie analizy automatycznej, badania eksperckiego, jak i badania przeprowadzonego przez osoby niepełnosprawne,

d) na zbudowanej stronie internetowej umieścić informację o dofinansowaniu projektu ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.

  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom
     
  • 2. Termin wykonania usługi : 1.10.2015 – 30.11.2015 r.
    3.Sposób przygotowania oferty: oferent powinien sporządzić ofertę na formularzach  do niniejszego zapytania.

            - opatrzona pieczątką firmową,

            - posiadać datę sporządzenia,

            - zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP,

            - podpisana czytelnie przez wykonawcę.

4.Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:

- formularz ofertowy - załącznik nr 1,

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2

- oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3

- wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania posiadanej wiedzy i doświadczenia – załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. W wykazie należy wyszczególnić wykonanie usług – w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: minimum 10 usług polegających na budowie strony internetowej dla jednostki samorządu terytorialnego.

-  aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,

- kosztorys ofertowy

5. Miejsce i termin składania ofert.

Oferty należy dostarczyć osobiście lub przesłać za pośrednictwem poczty, kuriera na adres: Gmina Zduny, ul. Rynek 2, 63-760 Zduny w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Oferta na  „Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.

lub przesłać ofertę drogą elektroniczną,  na adres email: zduny@zduny.pl do dnia 29.09.2015 r. godz. 11.00.

  •  Oferty złożone po tym  terminie nie będą rozpatrywane.
    6. Termin związania ofertą. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia otwarcia ofert.
    7. Miejsce i termin otwarcia ofert nastąpi dnia  29.09.2015 r. o godz. 12.00.
    8. Wyjaśnień w sprawach dotyczących prowadzonego niniejszego zapytania ofertowego udziela Pan Rafał Markowski pod numerem telefonu 62 721 50 01 w godz. 07.00 -15.00 poniedziałek – piątek
    9. Ocena ofert i jej kryteria:

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie kryterium:

  1. cena - 60% - przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma ilość punktów wynikającą z działania:

Pi (C) =     • Max  (C)

gdzie:

Pi(C)   ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";

Cmin   najniższa cena  spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;

Ci        cena oferty "i";

Max (C)           maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".

  1. okres bezpłatnego serwisu i gwarancji – 20% - za wymagany minimalny okres serwisu tj.: 24 miesiące  – 0 pkt., za dodatkowe 12 miesięcy gwarancji – 5 pkt., za dodatkowe 24 miesiące gwarancji – 10 pkt. Przy czym: okres gwarancyjny dłuższy niż 48 miesiące (od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu zakończenia i odbioru robót) będzie liczony jako 48 miesiące.
  2. ilość subportali – 20% - wykonawca, który zaproponuje 10 podportali otrzyma 0 pkt. za każdy dodatkowy 5 pkt., za 14 i więcej otrzyma 20 pkt.

10. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego oraz procedur wewnętrznych Urzędu Miejskiego.  

11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) prowadzenia negocjacji z oferentami,

2) zmiany warunków udziału w postępowaniu przed upływem terminu składania ofert.

3)  zamknięcia postępowania bez wybierania oferty bez podania przyczyn.

Zapytanie ofertowe w pdf Zapytanie ofertowe

ZAŁĄCZNKI:

1. Załącznik nr 1

2. Załącznik nr 2

3. Załącznik nr 3

4.Załącznik nr 4

5. Załączniki nr 5

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na zadanie: „Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.

 

Urząd Miejski w Zdunach
63-760 Zduny, Rynek 2
tel. 62 7215 001, faks: 62 7215 243
województwo wielkopolskie, powiat krotoszyński.
zduny@zduny.pl