ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina Zduny zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty na:
„Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.
Realizowany projekt jest dofinansowany przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.
- Przedmiot zamówienia:
- Przedmiot zamówienia stanowi przygotowanie nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodnego ze standardami WCAG 2.0. System informatyczny musi spełniać wymogi jakościowe zgodne z przyjęty normami tj. funkcjonalność, ergonomia, wydajność, niezawodność oraz modyfikowalność, rozumiana jako łatwość wprowadzania w oprogramowaniu zmian. Samorządowy portal internetowy Gminy Zduny będzie profesjonalną, nowoczesną i kompleksową aplikacją stworzona w oparciu o system CMS (Content Management System), który pozwala na samodzielne zarządzanie zawartością portalu. Elastyczna struktura serwisu umożliwiać ma jego rozbudowę o kolejne moduły w zależności od wybranych opcji i potrzeb danego Urzędu. Strona będzie posiadała zintegrowane podportale przeznaczone dla organizacji pozarządowych, placówek oświatowych, jednostek pomocniczych Gminy.
Portal ma umożliwiać:
- samodzielne tworzenie i administrowanie strukturą stron modułu oraz wypełnianie ich treścią zgodnie z wytycznymi WCAG,
- tworzenie drzewiastej struktury serwisu z dowolną ilością zagłębień (projektowanie nawigacji portalu - menu),
- tworzenie kopii bazy danych ze strony internetowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa przed utratą. Administrator systemu ma możliwość ustalenia harmonogramu wykonywania kopii bezpieczeństwa,
- dodawanie, usuwanie i edycję galerii,
- publikację filmów na stronie www,
- samodzielne udostępnianie informacji o wszystkich zasobach danego miasta lub regionu, przypisanych do konkretnego miejsca w przestrzeni, nanoszenie informacji o ważnych miejscach, atrakcjach turystycznych, instytucjach i urzędach w postaci interaktywnych ikon. Pozwala rysować trasy ścieżek rowerowych, trasy turystyczne lub ciągi komunikacyjne przystosowane dla ruchu osób niepełnosprawnych (mapa interaktywna gminy),
- gromadzenie informacji teleadresowych, dodatkowych informacji o obiektach, instytucjach, firmach i innych lokalizacjach,
- zamawianie usługi powiadamiania o zmianach i nowych informacji pojawiających się na stronie internetowej na ich własną skrzynkę pocztową,
- edycję i dodawanie nowych rodzajów i dziedzin dokumentów,
Portal ma zawierać wyszukiwarkę ogólną wszystkich wprowadzonych danych oraz wyszukiwarki tematyczne w wybranych modułach. Strona będzie występować również w wersji mobilnej. Wersja mobilna/tekstowa strony ma ułatwiać odczytywanie treści za pomocą nowoczesnych urządzeń mobilnych w przyjaznej formie, dostosowanej do szybkiego i uproszczonego dostępu.
Portal musi być dostosowany do standardu WCAG 2.0 zgodnie z wymogami wynikającymi z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 roku, poz. 526). Wymagania Web Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) dla systemu informatycznego w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych:
Lp.
|
Zasada
|
Wymaganie
|
Pozycja w WCAG 2.0
|
Poziom
|
1.
|
Zasada 1 - Postrzeganie
|
Wymaganie 1.1
|
1.1.1
|
A
|
2.
|
Wymaganie 1.2
|
1.2.1
|
A
|
3.
|
1.2.2
|
4.
|
1.2.3
|
5.
|
Wymaganie 1.3
|
1.3.1
|
A
|
6.
|
1.3.2
|
7.
|
1.3.3
|
8.
|
Wymaganie 1.4
|
1.4.1
|
A
|
9.
|
1.4.2
|
10.
|
1.4.3
|
AA
|
11.
|
1.4.4
|
12.
|
1.4.5
|
13.
|
Zasada 2 - Funkcjonalność
|
Wymaganie 2.1
|
2.1.1
|
A
|
14.
|
2.1.2
|
15.
|
Wymaganie 2.2
|
2.2.1
|
A
|
16.
|
2.2.2
|
17.
|
Wymaganie 2.3
|
2.3.1
|
A
|
18.
|
Wymaganie 2.4
|
2.4.1
|
A
|
19.
|
2.4.2
|
20.
|
2.4.3
|
21.
|
2.4.4
|
22.
|
2.4.5
|
AA
|
23.
|
2.4.6
|
24.
|
2.4.7
|
25.
|
Zasada 3 - Zrozumiałość
|
Wymaganie 3.1
|
3.1.1
|
A
|
26.
|
3.1.2
|
AA
|
27.
|
Wymaganie 3.2
|
3.2.1
|
A
|
28.
|
3.2.2
|
29.
|
3.2.3
|
AA
|
30.
|
3.2.4
|
31.
|
Wymaganie 3.3
|
3.3.1
|
A
|
32.
|
3.3.2
|
33.
|
3.3.3
|
AA
|
34.
|
3.3.4
|
35.
|
Zasada 4 - Kompatybilność
|
Wymaganie 4.1
|
4.1.1
|
A
|
36.
|
4.1.2
|
Nowopowstała strona będzie zawierała elementy i funkcje dodatkowe dla osób niepełnosprawnych zgodne z standardami WCAG 2.0. Jej funkcjonalność będzie przejawiała się poprzez:
- Wysoki kontrast - (Włącz / Wyłącz) - bardzo ważną opcją dla osób słabowidzących jest możliwość zmiany kontrastu, pozwala ona na zapewnienie dostępności strony,
- Powiększenie / pomniejszenie czcionki (kluczowa dla osób słabowidzących i pozwala na sprawniejsze przeglądanie treści),
- Współpraca z oprogramowaniem, wspomagającym czytanie,
- Możliwość nawigacji z poziomu klawiatury (bez użycia myszki) - pełna obsługa strony z użyciem klawiatury, jest ważną opcją jeśli idzie o dostępność strony, zarówno w przypadku osób z niepełnosprawnością, jak i dotyczy wygodnego korzystania z urządzeń mobilnych i starszych komputerów,
- Napisy dla osób niesłyszących przy treściach multimedialnych
Portal będzie posiadał Wersję Audio – AUTOMATYCZNY LEKTOR. Jest to opcja, bardzo ważna dla osób niedowidzących. Po włączeniu PLAY automatyczny lektor czyta treści, zamieszczone w portalu. Narzędzie będzie aktywne przy wszystkich stronach portalu i aktualnościach.
- Specyfikacja techniczna dostosowania strony www do standardu WCAG 2.0 w kategorii AA:
- Nazwa, etykieta w polach formularzy.
- Opis lub tekst alternatywny obrazów w treści.
- Opis lub tekst alternatywny i etykiety czytelne, dobrze opisujące, jak najkrótsze, poprawne.
- Usunięte teksty alternatywne w miejscach gdzie są zbędne.
- Mapy obrazów odpowiednio opisane.
- Obrazy pocięte na mniejsze kawałki odpowiednio opisane.
- Nieodpowiednie obrazy w stylach poprawione, ew. nieodpowiednie obrazy w treści zmienione na obrazy w stylach.
- Elementy logo odpowiednio opisane.
- Odpowiednio opisane złożone i generowane dynamicznie obrazy, dostarczona treść alternatywna dla nich.
- Opisane odpowiednio przez figcaption znaczniki figure.
- Opisane obrazy, które nie mogą zostać przełożone na treść tekstowo, bo straciłyby swój sens.
- Alternatywnie opisane obrazy mające powodować odczucia zmysłowe.
- Usunięcie CAPTCHY lub jej zamiana na dostępne formy.
- Przeniesienie formatowania (oprócz bazowego jak i, u, strong) do stylów.
- Brak treści ukrytej przed czytnikiem.
- Nagrania audiowizualne odpowiednio opisane.
- Napisy w nagraniach z audio.
- Opis lub nagranie audio w nagraniach wyłącznie wideo.
- Wszystkie treści na stronie są odczytywalne przez czytnik ekranu.
- Logiczna i zrozumiała struktura strony, kolejność jak w dokumencie HTML.
- Treść strony nie opiera się na wykorzystaniu barw.
- Sam kolor nie jest użyty do podkreślania ważności informacji.
- Każde nagranie audio włączane automatycznie i odtwarzane dłużej niż 3 sekundy może być zatrzymane, wyłączone lub można je wyciszyć.
- Dowolny kontrast dla logo i elementów dekoracyjnych.
- Min. kontrast w przypadku dużego tekstu: 3:1.
- Min. kontrast dla pozostałego tekstu lub obrazu tekstu: 4,5:1.
- Stronę można powiększyć używając wbudowanych narzędzi przeglądarki (lub skryptem JavaScript na stronie).
- Przy powiększeniu do 200% można dalej odczytać bez problemu tekst.
- Wszystkie obrazy, które zawierają po prostu tekst (chyba, że obraz może być dostosowany do wymagań użytkownika lub ważne jest aby był obrazem) są zamienione na tekst.
- Do wszystkich elementów można nawigować używając klawiatury (Tab, Shift+Tab, strzałki).
- Można wyjść z dowolnego elementu i nawigować do innego (chyba, że kolejność ma
znaczenie).
- Nie są przejmowane w żaden sposób, ani blokowane standardowe metody nawigowania za pomocą klawiatury (w szczególności Tab, Shift+Tab, strzałki, spacja, page up, page down, home, end itd).
- Dla każdego limitu czasowego spełniony jest chociaż JEDEN z warunków: (1) można limit czasowy wyłączyć; (2) można limit czasowy wydłużyć przynajmniej 10-krotnie; (3) użytkownik jest ostrzegany przed końcem limitu czasu, min. 20 sekund przed jego upłynięciem i może łatwo przedłużyć czas, min. 10 razy; (4) limit wynika z czynności w czasie rzeczywistym i nie ma możliwości zmiany limitu; (5) limit czasowy jest istotni i nie można go anulować; (6) limit czasowy przekracza 20 godzin.
- Wszystkie elementy przesuwające się powinny mieć możliwość zatrzymania czasu, ukrycia lub zapauzowania i odtworzenia ponownie.
- Nie ma elementów migoczących częściej niż 3 razy na sekundę lub są spełnione inne warunki tego wymogu.
- Powtarzalne na każdej podstronie bloki można pominąć.
- Klarowny tytuł strony (title) przedstawiający cel lub temat strony.
- Odpowiednia, logiczna kolejność fokusa.
- Jako pierwsza wyszukiwarka (o ile istnieje).
- Jako druga nawigacja (o ile istnieje).
- Treść prezentowana po przejściu przez link jest dokładnie odzwierciedlona w jego treści.
- Więcej niż jedna droga dojścia do każdej strony statycznej (np. mapa strony).
- Odpowiednie wykorzystanie nagłówków (H1..H6) i etykiet (np. label) w celach opisowych, zawsze w kontekście treści której dotyczą.
- Fokus jest widoczny na każdym elemencie którego dotyczy.
- Odpowiednie oznaczenie atrybutem lang znacznika html i ew. bloków gdzie jest tekst w innym języku.
- Nie ma żadnych zdarzeń zmieniających treść na zdarzeniach typu onfocus itp.
- Zmiana jakiegokolwiek elementu interfejsu nie powoduje zmiany kontekstu lub treści, chyba, że użytkownik został o tym powiadomiony zanim zmienił element.
- Wszystkie elementy nawigacyjne są powtarzalne i takie same między podstronami, chyba że użytkownik sam wprowadził zmiany. Komponenty o tym samym działają są w taki sam sposób zidentyfikowane na stronie i każdej z podstron.
- Odpowiednie, tekstowe, oznaczenie błędów w formularzach z ich walidacją.
- Etykiety jasno sugerują wprowadzanie danych, gdy jest to wymagane. Kontekst zawiera instrukcje.
- Przy automatycznym wykrywaniu błędów w formularzach i znajomości poprawnych danych, dołączana jest sugestia jak poprawić błąd.
- Właściwie opisane znaczniki, pola formularzy.
- Wszystkie znaczniki, w szczególności pola wprowadzania danych i treści mają odpowiednią strukturę i są zawsze domknięte.
- Wszystkie pola typu input, textarea i select są opisane za pomocą powiązanego elementu label.
- Przyciski typu input type=”checkbox” i input type=”radio” są w elemencie fieldset i są opisane elementem legend.
- Pola typu input type=”submit” i input type=”reset” mają dokładną opisową wartość value.
- Pola typu input type=”image” mają odpowiednią opisową wartość znacznika alt.
- Skokowe menu i podobne elementy mają dodatkowy przycisk np. „Przejdź” i nie wykonują działań po samym zaznaczeniu.
- Wykonawca zobowiązany jest w okresie gwarancji do bezpłatnego wykonania poprawek i uaktualnień niezbędnych dla bieżącej konserwacji oprogramowania,
- Wykonawca ma obowiązek:
a) dostosować swoje rozwiązanie do standardów hostingu posiadanego przez zamawiającego,
b) dokonać migracji statycznej części obecnie funkcjonującej strony oraz aktualności.(www.zduny.pl),
c) przeprowadzić niezależny audyt końcowy i przedstawi raport potwierdzający spełnienie przez zbudowane lub dostosowane strony internetowe wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 poz. 526 oraz z 2014 r. poz. 1671) oraz pozostałych wymagań zadeklarowanych w projekcie. Audyt dostępności stron internetowych powinien uwzględniać przeprowadzenie analizy automatycznej, badania eksperckiego, jak i badania przeprowadzonego przez osoby niepełnosprawne,
d) na zbudowanej stronie internetowej umieścić informację o dofinansowaniu projektu ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom
- 2. Termin wykonania usługi : 1.10.2015 – 30.11.2015 r.
3.Sposób przygotowania oferty: oferent powinien sporządzić ofertę na formularzach do niniejszego zapytania.
- opatrzona pieczątką firmową,
- posiadać datę sporządzenia,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP,
- podpisana czytelnie przez wykonawcę.
4.Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
- formularz ofertowy - załącznik nr 1,
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2
- oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3
- wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania posiadanej wiedzy i doświadczenia – załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. W wykazie należy wyszczególnić wykonanie usług – w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: minimum 10 usług polegających na budowie strony internetowej dla jednostki samorządu terytorialnego.
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
- kosztorys ofertowy
5. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy dostarczyć osobiście lub przesłać za pośrednictwem poczty, kuriera na adres: Gmina Zduny, ul. Rynek 2, 63-760 Zduny w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Oferta na „Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.
lub przesłać ofertę drogą elektroniczną, na adres email: zduny@zduny.pl do dnia 29.09.2015 r. godz. 11.00.
- Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Termin związania ofertą. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia otwarcia ofert.
7. Miejsce i termin otwarcia ofert nastąpi dnia 29.09.2015 r. o godz. 12.00.
8. Wyjaśnień w sprawach dotyczących prowadzonego niniejszego zapytania ofertowego udziela Pan Rafał Markowski pod numerem telefonu 62 721 50 01 w godz. 07.00 -15.00 poniedziałek – piątek
9. Ocena ofert i jej kryteria:
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie kryterium:
- cena - 60% - przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;
Ci cena oferty "i";
Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".
- okres bezpłatnego serwisu i gwarancji – 20% - za wymagany minimalny okres serwisu tj.: 24 miesiące – 0 pkt., za dodatkowe 12 miesięcy gwarancji – 5 pkt., za dodatkowe 24 miesiące gwarancji – 10 pkt. Przy czym: okres gwarancyjny dłuższy niż 48 miesiące (od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu zakończenia i odbioru robót) będzie liczony jako 48 miesiące.
- ilość subportali – 20% - wykonawca, który zaproponuje 10 podportali otrzyma 0 pkt. za każdy dodatkowy 5 pkt., za 14 i więcej otrzyma 20 pkt.
10. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego oraz procedur wewnętrznych Urzędu Miejskiego.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) prowadzenia negocjacji z oferentami,
2) zmiany warunków udziału w postępowaniu przed upływem terminu składania ofert.
3) zamknięcia postępowania bez wybierania oferty bez podania przyczyn.
Zapytanie ofertowe w pdf Zapytanie ofertowe
ZAŁĄCZNKI:
1. Załącznik nr 1
2. Załącznik nr 2
3. Załącznik nr 3
4.Załącznik nr 4
5. Załączniki nr 5
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na zadanie: „Budowa nowego portalu Gminy Zduny - www.zduny.pl zgodna ze standardami WCAG 2.0”.
|