Numer: 236633-2013
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zduny , ul. Rynek 2, 63-760 Zduny, woj. wielkopolskie, tel. 062 7215001, faks 062 7215243.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zduny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA GMINY ZDUNY I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Zakup energii elektrycznej zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.
Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla obiektów
Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2014
r. do 31.12.2015 r. wynosi 888 139,54 kWh. Zamawiający informuje, że
proces zmiany sprzedawcy dla większości punktów odbywa się po raz
kolejny..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Pełnomocnik Zamawiającego uzna warunek za
spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
- aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią Wykonawcy którzy
wykażą, że wykonali a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
również wykonywanych głównych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu - w tym okresie minimum dwóch wykonanych lub wykonywanych
dostaw energii elektrycznej o wolumenie nie mniejszym niż 440 000,000
kWh każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz z załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Pełnomocnik
Zamawiającego nie wymaga informacji o dostawach niewykonanych lub
wykonanych nienależycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Pełnomocnik Zamawiającego nie precyzuje w
tym zakresie żadnych wymagań, których spełniania Wykonawca zobowiązany
jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
wykonawca złoży oświadczenie, że posiada odpowiedni potencjał
techniczny niezbędny do wykonywania niniejszego zamówienia; Ocena
spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1
ustawy Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Pełnomocnik Zamawiającego nie precyzuje w
tym zakresie żadnych wymagań, których spełniania Wykonawca zobowiązany
jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
wykonawca złoży oświadczenie, że posiada osoby zdolne do wykonywania
niniejszego zamówienia;
Ocena spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22
ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Pełnomocnik Zamawiającego nie precyzuje w
tym zakresie żadnych wymagań, których spełniania Wykonawca zobowiązany
jest wykazać w sposób szczególny. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
wykonawca złoży oświadczenie, że posiada sytuację ekonomiczną i
finansową niezbędną do wykonywania niniejszego zamówienia. Ocena
spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1
ustawy Pzp.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw
lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których
dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia
poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub
wykonanych nienależycie
Pełnomocnik Zamawiającego uzna, że Wykonawca
spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego
wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie, głównych dostaw w
okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie, minimum dwóch dostaw energii
elektrycznej o wolumenie nie mniejszym niż 440 000,000 kWh każda.
Pełnomocnik Zamawiającego nie wymaga informacji o dostawach
niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Cena ulega zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki
podatku VAT lub ustawowej zmianie opodatkowania energii elektrycznej
podatkiem akcyzowym.
2. Na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie
liczby punktów poboru wymienionych enumeratywnie w szczegółowym opisie
przedmiotu zamówienia, w granicach dyspozycji art. 144 ustawy PZP, które
będzie dokonywane na podstawie zmiany przedmiotowego załącznika bez
konieczności renegocjowania warunków umowy. Zmiana nie może przekroczyć
15% punktów poboru wskazanych w Szczegółowym Opisie Przedmiotu
Zamówienia.
3. Z przyczyn formalno-prawnych zamawiający dopuszcza zmianę terminu
rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu
wykonania zamówienia do 31.12.2015 r.
4. Zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego,
dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie
poinformują się pisemnie o tych zmianach,
5. Zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują
się pisemnie
o tych zmianach.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: http://licytacje.uzp.gov.pl
IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: http://www.zduny.bip.cc/
IV.4.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych: 1. Wymagania formalne:
1.1. Z platformy w pełnym zakresie mogą korzystać wyłącznie Wykonawcy
zarejestrowani w systemie pod adresem http://licytacje.uzp.gov.pl.
1.2 Wykonawca, aby umożliwić Zamawiającemu dopuszczenie go do udziału w
licytacji, winien zarejestrować się w systemie dostępnym na stronie
http://licytacje.uzp.gov.pl, a wraz z w/w wnioskiem winien przekazać
Zamawiającemu informację o swoim loginie.
1.3. W przypadku podania przez Wykonawcę niewłaściwego loginu bądź nie
przekazania go Zamawiającemu wraz z wnioskiem, Wykonawca zobowiązany
jest do jego przekazania najpóźniej jeden dzień przed terminem otwarcia
licytacji.
2. Wymagania techniczne: Komputer klasy PC (lub równoważnej) spełniający
wymogi techniczne określone przez producentów przeglądarek
internetowych Ms Internet Explorer w wersji 6.0 lub wyższej albo Mozilla
Firefox w wersji 2.0 lub wyższej, z zainstalowaną jedną z w/w
przeglądarek lub przeglądarką równoważną, podłączony do sieci Internet..
IV.4.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
1.Licytacja elektroniczna na ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ, będzie
licytacją jednoetapową, zakończy się po upływie 30 minut od momentu jej
otwarcia.
2.W toku licytacji elektronicznej wykonawcy składają kolejne
korzystniejsze postąpienia. Możliwość złożenia postąpienia istnieje od
otwarcia licytacji do jej zamknięcia.
3.Oferta złożona w toku licytacji przestaje wiązać gdy inny wykonawca
złożył ofertę korzystniejszą.
4.W toku licytacji wykonawcy proponują rzeczywistą cenę oferty brutto za
888 139,54 kWh wyrażoną w złotych oraz ewentualnie w groszach; grosze
należy oddzielić od złotych kropką.
5. Oferta złożona przez wykonawcę winna być niższa od oferty
najkorzystniejszej co najmniej o kwotę minimalnego postąpienia.
6.Zamawiający przyjął za minimalne postąpienie wartość 546,50 zł.
7.W toku licytacji system na bieżąco udostępnia wszystkim wykonawcom
informacje o pozycji złożonych przez nich ofert, liczbie wykonawców
biorących udział w licytacji elektronicznej, a także o cenach złożonych
ofert, z tym że do momentu zamknięcia licytacji nie ujawni informacji
umożliwiających identyfikację wykonawców.
8.Zamawiający określił kwotę wywoławczą : 256 716,50 zł brutto.
9.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który zaoferuje najniższą
cenę brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.
10.Kryterium oceny ofert jest najniższa cena..
IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja jednoetapowa | | czas trwania: 30 minut |
IV.4.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
18.11.2013 godzina 13:00, miejsce: wnioski należy składać w siedzibie
Pełnomocnika Zamawiającego-New Power Sp. z o.o., ul. Kresowa 9A,04-206
Warszawa.
IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: Otwarcie licytacji nastąpi 6 dni po terminie przekazania zaproszeń, o godzinie 11:30.
IV.4.13) Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):
Po upływie pół godziny od godziny jej otwarcia
IV.4.14 Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dotyczy licytacji elektronicznej):
Nie będzie wymagane
IV.4.15 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy licytacji elektronicznej):
Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie Umowy,
który został zamieszczony wraz z załącznikami do Umowy na stronie
internetowej zamawiającego http://www.zduny.bip.cc/
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Wniosek należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym
odczytanie
zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być
oznaczone nazwą (firmą) i adresem
Wykonawcy, zaadresowane na adres Pełnomocnika Zamawiającego: New Power
Sp. z o. o., ul. Kresowa 9a,
04-206 Warszawa, oraz opisane ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA GMINY ZDUNY
Wszystkie dokumenty w złożonym wniosku muszą być opieczętowane
pieczątką imienną i podpisane lub podpisane czytelnie przez osoby
uprawnione i opieczętowane pieczęciami firmowymi lub sporządzone na
papierze firmowym i podpisane czytelnie przez osoby uprawnione. Osoba
uprawniona to osoba, która jest wymieniona w aktualnym odpisie z
właściwego rejestru lub działająca z jej upoważnienia Dokumenty
wielostronicowe mogą być opieczętowane pieczątką imienną i podpisane lub
podpisane czytelnie przez osoby uprawnione i opieczętowane pieczęciami
firmowymi lub sporządzone na papierze firmowym i podpisane czytelnie
przez osoby uprawnione na pierwszej lub ostatniej jego stronie.
Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Uwaga: Przez podpis czytelny Pełnomocnik zamawiającego rozumie podpis
odręczny, zawierający imię i nazwisko pozwalający na identyfikację
osoby, która go złożyła. W przypadku podpisywania wniosku przez osobę
nie wymienioną w aktualnym odpisie z właściwego rejestru, niezbędne jest
we wniosku pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu Wykonawcy w
formie oryginału lub jego poświadczonej notarialnie kopii.
Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać, do jakich czynności
upoważniona jest osoba podpisująca wniosek o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest
Pełnomocnik Zamawiającego Edita Alimanović tel. 22 224 65 11 lub pocztą
elektroniczną pod adres e.alimanovic@newpower.pl.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
|